lördag 25 augusti 2007

Andra typer av utmaningar än just koldioxidminskning

Att vara klimatpilot handlar inte bara om bara koldioxidutsläpp , utan även om hantering av nytt mejlkonto, bloggning och kvittosamling.
Jag tycker att det känns skönt att inspireras och motiveras till att göra något konkret för vår omvärld efter flera år av mestadels teoretiska studier. Förhoppningsvis har jag en bra grund som snart färdig miljöingenjör,men jag är mycket nyfiken på vilka av mina fördomar, åsikter och beteenden som jag kommer behöva ändra mest på för att bli ännu mer klimatvänlig.
För det är väl så att i en föränderlig värld som man vill ska bli bättre så måste man själv förändra sig till det bättre, hur tufft, svårt eller enkelt det än är...

Att vara klimatpilot är för mig en personlig utmaning, det räcker inte med att ändra mina konsumtionsvanor, utan jag måste även ändra mitt sätt att tänka.

Så frågan är om även DU antar utmaningen om ett nytt sätt att tänka och följer med på Klimatiloternas resa? Vem vet, det kanske går att lära sig något riktigt bra?!?

Inga kommentarer: