måndag 14 april 2008

Adams jobb

Jag lever enligt downshiftingteorin. Vissa irriterar sig på att jag inte tar något ansvar, att jag latar mig för mycket och att mina ambitioner är låga. Jag kan inte säga att jag har en enda tidstjuv. Jag jobbar mellan 50 och 75 procent. Jag jobbar två timmar per dag med ett otroligt avkopplande jobb. Jag fikar med kompisar vilken av dygnets 24 timmar som helst. Jag försöker ta till vara på livet. Jag spenderar inte så mycket pengar, jag spenderar så mycket pengar som jobbet tillåter och det är inte mycket.
Nu däremot har jag skaffat mig ett heltidsjobb sen en vecka tillbaka. Många tycker nog att det var på tiden att jag klippte mig och skaffade mig ett riktigt jobb, jag är ju i alla fall 31 år gammal. Nu jobbar jag 07-16 och det är ovant men ok. Jag har därför skaffat mig en tidstjuv. Jag jobbar i Rockneby och det tar mig 20 minuter att åka buss dit enkel resa. Än så länge är jobbet skoj men det är ovant att komma hem så sent från jobbet. Nu är jag trött och det är inte så mycket kvar av dagen när jag kommer hem. Ett är säkert, det blir aldrig lagom med jobb, antingen för mycket eller för lite.

Inga kommentarer: