onsdag 18 juni 2008

Vår klimatsmarta aktivitet - loppmarknad!

Uppdraget var:
"Planera och genomför en klimatsmart fritidsaktivitet som t.ex. en fest, fika, utflykt eller nåt helt annat... "

Nu är vi i full gång med att förbereda för vår klimatsmarta aktivitet: En byloppis! Loppmarknader måste ju vara klimatsmarta, det handlar ju om att återanvända saker som inte längre används, att inte slita på jordens resurser för att tillverka nya saker samtidigt som de gamla samlas på soptippen.

För min del handlar det inte om att tjäna pengar. Jag är bara så trött på alla saker som trängs i alla skåp och lådor, just för att det inte är något fel på dem, det är onödigt att slänga dem, även om jag själv inte vill ha dem. Men visst, blir det några pengar ska jag/vi lägga dem på en elcykel.

Så jag tog och bjöd in våra grannar, och fyra familjer nappade. Skoj tycker jag. Blir det lyckat kan det till och med bli ett årligt event i vår lilla by.

Så härmed inbjuder jag alla till vår byloppis i Rinkaby den 28/6 mellan 10.00 och 16.00.

Från Kalmar: Kör söderut på E22 drygt en mil, förbi Rinkabyholm. Sväng höger mot Rinkaby, strax innan Hossmo kyrka. Följ flaggorna!

Välkomna!

Inga kommentarer: