fredag 28 november 2008

En shopaholics erfarenhet av köpstopp

Att som shopaholic få köpstopp i över 2 veckors tid, är som att ta med ett barn in i en godisaffär och säga att de får titta och dofta men inte köpa eller äta…
Så trodde jag att mina 2 veckor skulle kännas, MEN det var inte så svårt som jag befarade.
Att bara få köpa mat och mediciner innebar för min del inga tidningar, inga blommor, inga restaurangbesök och ingen CHOKLAD…
Till min förvåning var det svåraste att inte få köpa snittblommor…!? Snacka om insikt!
Men förutom köpstopps-insikten, måste jag säga att min medverkan i Klimatpilotsprojektet har gett mig, som en miljöomedveten shopaholic, så himla mycket mer…
Att välja rätt produkter vid inköp, laga mat på bästa miljövänligaste sätt, energirådgivning, välja rätt transportmedel och mycket annat!
Så jag är i alla fall på rätt spår…

Wiktoria Jakobsson

Inga kommentarer: